Listing 1 - 10 of 89 << page
of 9
>>
Sort by

Book
Feedback om leren zichtbaar te maken
Author:
ISBN: 9789461182654 Year: 2019 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Feedback wordt beschouwd als één van de krachtigste invloeden op lesgeven en leren. Maar tegelijkertijd kan de impact van feedback heel wisselend zijn, afhankelijk van het type feedback en hoe deze wordt gegeven en ontvangen.Met talrijke voorbeelden en aansprekende anekdotes laat dit boek zien hoe je een effectieve cultuur voor feedback tot stand kunt brengen. De auteurs geven structuren voor lesgeven en leren die de best mogelijke basis voor feedback vormen. Daarbij baseren ze zich op onderzoek, theoretische inzichten en een grote expertise in het lesgeven.Dit boek behandelt de principes en praktische aspecten van feedback:de invloed van feedback,het belang van oppervlakkig leren, diep leren en transfer,feedback van leerling naar leraar,feedback van leerlingen onderling,de kracht van feedback, zowel in de les als na de les.Feedback om leren zichtbaar te maken is een samenwerking van twee internationaal bekende onderwijskundigen: het brengt de wereldberoemde deskundigheid van John Hattie op het gebied van onderzoek samen met de uitgebreide, praktische ervaring van Shirley Clarke. Dat maakt dit boek een onontbeerlijke bron voor leraren op elk gebied en in elke fase.Bron: https://shop.bazalt.nl/feedback


Book
Prestaties van de leerlingen van buitenlandse herkomst in België volgens de PISA-studie : vergelijking tussen de Franse Gemeenschap en de Vlaamse Gemeenschap
Authors: --- --- ---
Year: 2007 Publisher: Brussel Koning Boudewijnstichting

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Evalueren om te leren : toetsen en beoordelen op school
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789046902530 Year: 2011 Publisher: Bussum Coutinho


Book
Evaluatie van het evaluatiesysteem voor leerkrachten in het basisonderwijs en het deeltijds kunstonderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044131338 Year: 2014 Publisher: Antwerpen Garant


Book
Het nieuwe beoordelen : focus talenten
Author:
ISBN: 9789462155268 Year: 2017 Publisher: Alphen aan den Rijn Vakmedianet


Book
Index voor inclusie : werken aan leren en participeren op school
Authors: ---
ISBN: 9789044121520 Year: 2007 Publisher: Tilburg Fontys

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Index is een zelf evaluerend middel. Staat de school open voor alle kinderen in de buurt? WOrden de verschillen van leerlingen gebruikt als hulpbron bij het leren en onderwijzen? Worden goed en minder goed presterende leerlingen gelijk gewaardeerd? Betrekt de school mensen uit de plaatselijke gemeenschap bij activiteiten van de school? Worden alle kinderen en leerkrachten gestimuleerd om trots te zijn op hun prestaties? De Index ontrafelt sterke en zwakke kanten van de school, waardoor de school vervolgens voorwaarden kan scheppen om wat al sterk is, sterk te houden en wat zwak is sterk te maken.


Book
Interne controle en audit in lokale besturen.
Authors: --- ---
ISBN: 9782509003058 Year: 2009 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Evaluatie van het onderwijspersoneel : beleid en praktijk in het Vlaamse secundair onderwijs, centra voor leerlingenbegeleiding en volwassenenonderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044130225 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sinds 2007 worden scholen van het secundair onderwijs geacht hun leerkrachten te evalueren. Dit maakt deel uit van een cyclus van functionerings- en evaluatiegesprekken, naar analogie met wat in de bedrijfswereld gebruikelijk is. Voor het eerst is wetenschappelijk onderzoek beschikbaar over hoe dit in het secundair onderwijs, maar ook in de Centra voor Volwasseneneducatie en de Centra voor Leerlingenbegeleiding effectief gebeurt, en wat de bedoelde en onbedoelde effecten zijn. Het onderzoek geeft aanleiding tot een aantal duidelijke aanbevelingen met betrekking tot het evaluatiesysteem voor het onderwijzend personeel. (Bron: covertekst)


Book
Leraren leren van leerlingen : instrument voor zelfevaluatie door leraren
Authors: --- ---
ISBN: 9789030192657 Year: 2008 Volume: *2 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De aandacht van zelfevaluatie groeit, zowel in Vlaanderen alsook in het buitenland. Ook de idee dat leerlingen op verschillende terreinen hun zeg hebben, wordt in toenemende mate aanvaard. Geïnspireerd door deze tendensen, ontwikkelden medewerkers van EduBROn een instrument voor zelfevaluatie en feedback. Het instrument plaatst leerlingen en leerkrachten tegelijkertijd in de kijker.


Book
In-team : vervolmaak uw vrijwilligersrelatie in tien stappen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9782509002952 Year: 2009 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vrijwilligersorganisaties hebben een eigen karakter, een eigen manier van werken en een specifieke structuur. Ze vertonen een aantal gelijkenissen, maar evenveel verschillen. Wat in de ene organisatie als een succesformule aanslaat, werkt in de andere misschien niet. Die verscheidenheid van het vrijwilligerswerk is net het uitgangspunt van 'In-team'. In 10 stappen belichten de auteurs hoe je het vrijwilligersbeleid in je organisatie nog beter kunt aanpakken, rekening houdend met de eigenheid van je organisatie. Dit boek biedt tips, doordenkertjes en waarschuwingen voor valkuilen. Het boek bevat een inspirerende mengeling van ideeën, ervaringen en concrete voorbeelden waarmee je aan de slag kunt. Zodat je zeker antwoorden vindt op de vraag hoe je 'in team' een geslaagd vrijwilligersbeleid in de praktijk kunt omzetten

Listing 1 - 10 of 89 << page
of 9
>>
Sort by