Listing 1 - 10 of 89 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Feedback wordt beschouwd als één van de krachtigste invloeden op lesgeven en leren. Maar tegelijkertijd kan de impact van feedback heel wisselend zijn, afhankelijk van het type feedback en hoe deze wordt gegeven en ontvangen.Met talrijke voorbeelden en aansprekende anekdotes laat dit boek zien hoe je een effectieve cultuur voor feedback tot stand kunt brengen. De auteurs geven structuren voor lesgeven en leren die de best mogelijke basis voor feedback vormen. Daarbij baseren ze zich op onderzoek, theoretische inzichten en een grote expertise in het lesgeven.Dit boek behandelt de principes en praktische aspecten van feedback:de invloed van feedback,het belang van oppervlakkig leren, diep leren en transfer,feedback van leerling naar leraar,feedback van leerlingen onderling,de kracht van feedback, zowel in de les als na de les.Feedback om leren zichtbaar te maken is een samenwerking van twee internationaal bekende onderwijskundigen: het brengt de wereldberoemde deskundigheid van John Hattie op het gebied van onderzoek samen met de uitgebreide, praktische ervaring van Shirley Clarke. Dat maakt dit boek een onontbeerlijke bron voor leraren op elk gebied en in elke fase.Bron: https://shop.bazalt.nl/feedback
Educational sciences --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Feedback --- Onderwijs --- Leren --- Schoolcultuur --- Formatieve evaluatie --- feedback --- evaluatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Research on teaching --- prestaties --- allochtone jongeren --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijsonderzoek --- lager onderwijs
Choose an application
Handreiking voor leerkrachten in het basisonderwijs om systematische evaluatie tot een vast onderdeel van het leerproces te maken.
Evaluatietechnieken --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactic evaluation --- Didactic strategies --- evaluatie (onderwijs) --- #KVHB:Evaluatie --- #KVHB:Toetsen --- #KVHB:Zelfevaluatie --- evalueren --- onderwijskunde --- toetsen --- 454.4 --- 474.4 --- Evaluatie --- Feedback --- Leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Portfolio's --- Projectonderwijs --- Reflecteren (Terugblikken) --- Toetsen --- Zelfevaluatie --- 454.5 --- Evalueren --- evalueren (ler) --- Evaluaties ; onderwijs --- Reflecteren --- Onderwijskunde --- 113746.jpg --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- evaluatie --- didactiek --- Onderwijs- en leermiddelen --- Didactische evaluatie --- Didactische werkvormen --- PXL-Education 2016 --- onderwijs --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- zelfreflectie --- communicatie --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Schoolmanagement --- Toets --- zelfevaluatie
Choose an application
Primary education --- Didactic evaluation --- Pupil counseling. Pupil guidance --- School management --- Research on teaching --- Flanders --- Educational evaluation --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- functioneringsgesprekken --- evalutie --- basisonderwijs --- Evaluatie ; basisonsderwijs --- Lager onderwijs --- Deeltijds kunstonderwijs --- Evaluatie --- Leraren --- Evaluatiegesprekken --- Leraar --- Evaluatiegesprek --- Directie
Choose an application
Personnel management --- beoordeling --- talentmanagement --- leidinggeven --- Evaluation Evaluatie --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Compétences Bevoegdheden --- Talent --- Autonomie Zelfsturing
Choose an application
De Index is een zelf evaluerend middel. Staat de school open voor alle kinderen in de buurt? WOrden de verschillen van leerlingen gebruikt als hulpbron bij het leren en onderwijzen? Worden goed en minder goed presterende leerlingen gelijk gewaardeerd? Betrekt de school mensen uit de plaatselijke gemeenschap bij activiteiten van de school? Worden alle kinderen en leerkrachten gestimuleerd om trots te zijn op hun prestaties? De Index ontrafelt sterke en zwakke kanten van de school, waardoor de school vervolgens voorwaarden kan scheppen om wat al sterk is, sterk te houden en wat zwak is sterk te maken.
Evaluatie --- Onderwijs --- Inclusief onderwijs --- Inclusie --- Diversiteit --- Gelijke onderwijskansen --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- inclusief onderwijs --- inclusief beleid --- onderwijsvernieuwing
Choose an application
Public administration --- Flanders --- Lokale besturen --- Provincie West-Vlaanderen --- #SBIB:35H1359 --- #SBIB:35H415 --- Organisatie en beleid: lokale besturen: België --- Beleidscyclus: evaluatie
Choose an application
Sinds 2007 worden scholen van het secundair onderwijs geacht hun leerkrachten te evalueren. Dit maakt deel uit van een cyclus van functionerings- en evaluatiegesprekken, naar analogie met wat in de bedrijfswereld gebruikelijk is. Voor het eerst is wetenschappelijk onderzoek beschikbaar over hoe dit in het secundair onderwijs, maar ook in de Centra voor Volwasseneneducatie en de Centra voor Leerlingenbegeleiding effectief gebeurt, en wat de bedoelde en onbedoelde effecten zijn. Het onderzoek geeft aanleiding tot een aantal duidelijke aanbevelingen met betrekking tot het evaluatiesysteem voor het onderwijzend personeel. (Bron: covertekst)
Secondary education --- evaluatie (onderwijs) --- Didactic evaluation --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- School management --- Research on teaching --- Flanders --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Teachers --- Rating of --- Education and state --- PXL-Central Office 2014 --- onderwijzend personeel --- secundair onderwijs --- evaluatietechnieken --- Evaluatie --- Onderwijs --- Personeel --- Personeelsevaluatie --- Secundair onderwijs --- CLB --- Volwasseneneducatie --- 750 Onderwijspersoneel --- personeelsbeleid --- onderwijs --- onderwijspersoneel --- evaluatie --- Personeelsbeleid ; onderwijs ; Vlaanderen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Training --- Sport --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding
Choose an application
De aandacht van zelfevaluatie groeit, zowel in Vlaanderen alsook in het buitenland. Ook de idee dat leerlingen op verschillende terreinen hun zeg hebben, wordt in toenemende mate aanvaard. Geïnspireerd door deze tendensen, ontwikkelden medewerkers van EduBROn een instrument voor zelfevaluatie en feedback. Het instrument plaatst leerlingen en leerkrachten tegelijkertijd in de kijker.
Teacher education. Teacher's profession --- evaluatie (onderwijs) --- zelfevaluatie --- lerarenberoep --- Teachers --- Training of --- departement Lerarenopleiding 09 --- secundair onderwijs --- kwaliteitsbevordering --- 371.3 --- 371.13 --- basisonderwijs --- 450.7 --- evaluatie --- leraren --- onderwijs --- Basisonderwijs --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Secundair onderwijs --- Zelfevaluatie --- 450.6 --- 454.4 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Feedback --- Doceren --- Leraren --- Relatie onderwijsgevende - leerling --- Kwaliteitszorg ; onderwijs ; Vlaanderen --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Resultaten en selectie --- Evaluatie --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 3e graad lager onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Relatie leraar - leerling --- leerkrachtenbegeleiding --- leerkrachten evaluatie --- studentgericht onderwijs --- Leraar --- Directie
Choose an application
Vrijwilligersorganisaties hebben een eigen karakter, een eigen manier van werken en een specifieke structuur. Ze vertonen een aantal gelijkenissen, maar evenveel verschillen. Wat in de ene organisatie als een succesformule aanslaat, werkt in de andere misschien niet. Die verscheidenheid van het vrijwilligerswerk is net het uitgangspunt van 'In-team'. In 10 stappen belichten de auteurs hoe je het vrijwilligersbeleid in je organisatie nog beter kunt aanpakken, rekening houdend met de eigenheid van je organisatie. Dit boek biedt tips, doordenkertjes en waarschuwingen voor valkuilen. Het boek bevat een inspirerende mengeling van ideeën, ervaringen en concrete voorbeelden waarmee je aan de slag kunt. Zodat je zeker antwoorden vindt op de vraag hoe je 'in team' een geslaagd vrijwilligersbeleid in de praktijk kunt omzetten
vrijwilligerswerk --- Vrijwilligerswerk --- Beleid. --- Sociology of social care --- 321.4 --- samenwerking --- vrijwilligerswerk (voluntariaat) --- welzijnswerk --- S20090203.JPG --- 367 --- Vrijwilligers --- Teamvorming --- Beleid --- Vrijwilliger --- Teamontwikkeling --- Analyse --- Evaluatie
Listing 1 - 10 of 89 | << page >> |
Sort by
|